AVBOKNINGSREGLER
Om-/avbokning skall ske senast 24 timmar innan bokad behandling, annars debiteras full avgift. Vi tar betalt med kort och i vissa fall faktura när det gäller företag. 

FRISKVÅRDSBIDRAG
Om du har via din arbetsgivare rätt till friskvårdsbidrag så går det bra att använda det hos oss. Några saker att tänka på:
Ta alltid reda på följande FÖRE ditt besök hos oss. Vi kan inte göra några ändringar i efterhand och det är viktigt att vi har arbetsgivarens godkännande om företaget ska betala.
- godtar arbetsgivaren kvitto betalt med kort?
- vilka uppgifter behövs?
- vid fakturering behöver vi faktureringsuppgifter såsom org.nr, telnr, mejladress till arbetsgivaren. 

Företagare
Var noga med att lämna korrekta faktureringsuppgifter då vi inte gör några ändringar i efterhand.

VÅRA SAMARBETSPARTNERS
Wellnet hälsoportal

NÄR DU BÖR AVBOKA DIN BEHANDLING
Självklart bör du avboka din behandling när du är sjuk, här räknas även förkylning in. Många går till jobbet trots förkylning men det är direkt olämpligt att ta massage när man är förkyld då det kan sätta igång en utrensningeffekt och förkylningen blir sämre. Det är vanligt att man kan få muskelvärk vid förkylning men i detta fall är vila bättre än massage. Dessutom kan du smitta våra terapeuter. Vi har rätt att neka behandling utan återbetalning ifall man kommer sjuk till Kellerkliniken.

INTYG
Komplettering till kvitto för att få sitt friskvårdsbidrag: Detta gör vi kostnadsfritt.
Övriga intyg som exempelvis vilka fynd vi gjort i hälsoundersökning, behandlingsupplägg osv:
Det här tar längre tid än vad man kanske tror att utfärda, framför allt när det är många kunder som har behov av det. Detta har vi inte tid att utfärda under vår vanliga arbetstid på kliniken då vi är fullbokade med behandlingar. Detta görs efter arbetstid eller helger då vi vanligtvis inte arbetar. Självklart tar vi därför ut en avgift för dessa beställningar. Kostnad för detta är 640:-
Du har enligt GDPR rätt att få ut alla journaler från oss men då vi inte är skyldiga att skriva journal kan de ge bristfällig information eller behöver renskrivas då vi ofta antecknar så att bara vi själva förstår. Den information som kan plockas ut är hälsoanamnesen du själv fyllde i om dina kontaktuppgifter och symtom vid ditt första besök samt eventuellt behandlingsjournal. Ett intyg skrivs endast på beställning och är alltså information som inte är lagrad i vår databas. Det innebär att det är en extra tjänst man beställer hos oss, vilket innebär att vi därför tar ut en avgift för detta.